luni, 6 august 2012

Alykanas



Alykanas 2011





                                          





     Insula Zakynthos a fost altceva decat ma asteptam. Nu am vazut  acele case simple, albe, cu ferestre si usi albastre, cum sunt in majoritatea insulelor din marea Egee. Orasul Zante Town nu se aseamana cu acele orase grecesti cu care suntem obisnuiti,  Skyathos, Santorini, Rhodos, Leros, Paros, etc... Totul este construit in stilul venetian sau mai bine spus asemanatoare celor din Italia. Chiar si biserica din Zante Town este una in stil catolic. In Zakynthos in afara de steagurile grecesti nimic nu pare sa aminteasca ca esti in Grecia si totusi atmosfera este una greceasca. Datorita ocupatiei venetienilor este normal sa gasesti o arhitectonica a oraselor italiene. 

Alykanas este o statiune in nordestul insulei Zakynthos la poalele muntilor din Zakynthos care se prelungeste pana in mare.
Alykanas este asezata intr-un golf larg, in stanga muntii si marea la dreapta.  Manastirea din Alykanas are un stil catolic, nu au nimic in constructie din bisericile ortodoxe grecesti.  Statiunea are o singura strada principala, unde sunt magazinele si tavernele. La mare sunt cateva terase, cea de la hotelul Valais, Alykanas Beach si Alykanas Village, terasa de la Miil Bar si Terasa Neraida. Faleza nu prea exista, este mica. Te poti plimba din port pana in dreptul hotelului Valais, unde se termina strada si continua plaja pana in Alykes.  Taverne asezate langa mare, Taverna Neraida. O alta locatie este Mill Bar. Mai este terasa restaurantului de la Valais hotel. Mai departe, pe plaja, hotelul Alykanas Village si Alykanas Beach au si acestea terase asezate langa mare. Mai sunt taverna Oasis si inca cateva aflate spre Alykes.


Centru statiunii este de fapt soseaua principala. Aici gasiti toate agentiile locale de turism. Farmacie, supermaket-uri, agentii de inchiriat masini si A.T.V, am vazut si un bancomat de la “ Pireaus Bank ”. Pentru cei care sunt amatori, gasiti trasuri de inchiriat pentru plimbari. Pentru inchiriat barci cu motor, skyjet, hidrobiciclete, parasailling, sunt 2 locatii. In dreptul hotelului Valais si in dreptul hotelului Alykanas Beach. 
Taverne


In fiecare seara mancam la Restaurantul " La Caretta ", sotia patronului este romanca, Mihaela. Din vorba in vorba l-a chemat pe  un grec, Andreas, pentru a  inchiria o barca cu motor. Mihaela  va ajuta cu tot ce poate si toate informatiile de care aveti nevoie. De fiecare data  carafele de vin, au fost din partea casei, desertul cand am cerut, de asemenea din partea casei. Servirea a fost ireprosabila. Tot La Caretta gasiti si cazare buna, studio si camera in vila. Pentru cei care vor sa mearga fara rezervari la hotel sau fara  agentie, gasiti fara probleme cazare aici. Este decent si mancare se face pe loc. Am mancat prima data la Daily Café, dar nu mi-a placut. Atmosfera a fost una romaneasca, mese ca la nunta cu romani care vorbeau tare, vroiau manele, o atmosfera de nunta in fiecare seara am vazut la Daily Café. Incercand sa mancam aici in prima zi, dupa ce am auzit pe net pareri bune despre aceasta terasa, cu toate ca, vorbind romaneste, ne-au adus cu totul altceva decat am comandat noi, mult mai scump, dupa care scuzandu-se ca nu au inteles, dar de platit am platit dublu fata de ce am vrut noi sa mancam acolo.
Taverna Neraida,





 cadrul natural frumos, priveliste superba, dar manacarea nu este cine stie ce. La fiecare produs mai scump cu 2-3 euro fata de alte taverne, la nota de plata, total cu 10 euro mai scump fata de altii. A doua carafa de vin a fost din partea casei.
Agentii de turism locale le gasiti de-a lungul soselei care este si centrul statiunii, Pelagros Tour, mai in centrul, in locul agentiei Skipers acum este o agentie locala de turism deschisa de rusi, nu avea un nume. Alta agentie locala unde gasiti o alta romanca, este intre taverna Alkyonis si barul Zeus, preturi mici. Se pot lua excursii optionale si de la o ghereta aflata pe plaja langa taverna Neraida. Am vazut si un vaporas care debarca  si imbarca turisti din portul statiunii Alykanas, unul foarte mic de altfel.























Eu nu am gasit nimic din atmosfera englezeasca, doar englezi pe strada si pe plaja. Am stat in corpul hotelului Danny's unde erau cazati numai englezi. Nici nu i-am simtit, eram singura familie de romani  cazati acolo, de ce? nu stiu. Mai erau o famile de plonezi  langa noi si restul numai familii de englezi cu copii. Nu erau galagiosi mai mult decat romanii, te salutau orice de cate ori treceau pe langa sau te vedeau pe balcon. Intradevar, erau familisti, stateau cu totii la piscina, cu berea la halba langa ei, nu plecau de langa copii, dar nu erau deranjanti prin comportament. Pe strada si in taverne erau civilizati, nu vorbeau tare si incercau sa nu iasa in evidenta. Nu sunt un fan Anglia, nu sunt inebunit dupa cultura lor, dar ce englezi am gasit si am vazut in Alykanas au fost de bunsimt. O statiune pentru familisti, o statiune linistita cu o plaja larga si cu intrare lina in mare.
Noua ne-a placut Alykanas si ne-am intoarce daca am mai avea ocazia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu