luni, 16 ianuarie 2012

Barcelona

Barcelona, Fantana Canaletes  legenda sau adevar…




O  revedere mult asteptata, un oras care mi-a placut intodeauna.  In urma cu 14 ani ajungeam  pentru prima  oara in portul unde statuia care il reprezinta pe  Columb  arata cu mana spre Indii.  Statuia  lui Columb nu arata directia cea buna, dar mirajul Barcelonei  este puternic. Prima data ajuns in acest port am  iesit bineinteles  pe  Rambla. Cineva  ne  spusese ca cine bea apa din fantana Canaletes  de pe Rambla, va reveni in Barcelona, un mit am spus la vremea  aceea.  Portul vechi  este neschimbat, cetatea de pe Montjuc, altadata familiara acum este parca mai impunatoare, mai mare, mai draga sufletului . Prima imagine a mea cu Barcelona, incepe atunci cand veneam de pe mare si apropiidu-ne de portul Andaluz,  am vazut o cetate cu ziduri impunatoare, cenusii, cu creneluri si posturi  de observare la fiecare colt, o cetate  asezata pe un deal  la intrarea in port, Montjuc  se numeste. Trecand in mersul incet al unei nave acum de mult la fier  vechi, am  vazut cum incepe sa apara adevaratul  oras… Barcelona. 





Intodeauna prietenii  ma intrebau care oras sau port mi-a placut cel mai mult. Fiecare are propia lui poveste si  viziune, pentru mine cel mai frumos port vazut  pana acum este Barcelona, dar nu si cel mai drag sufletului meu. Pentru un turist Barcelona este orasul perfect. Atunci cand ajungi in Barcelona nu te plictissesti  vizitandu-l. Barcelona are ce sa iti ofere atunci cand il vizitezi. In Barcelona gasesti atmosfera orasului medieval cand intri pe stradutele inguste a cartierului Bari gothic si atmosfera  orasului nou cand ajungi in Piata Catalunya.

Barcelona, pentru mine a insemnat un port si un oras placut, dar  nu prea am ajuns mai departe de Rambla si Montjuc , in aceea perioada nu cautam sa vizitez atractiile Barcelonei. Acum, dupa ce apa fantanei  Canaletes  de pe Rambla si-a facut efectul , adevar…   Acum cativa ani, fata mea ma intreba daca o duc si pe ea sa ii arat orasele pe unde am fost eu…greu, uneori aproape imposibil, dar se pare ca uneori si cineva te ajuta. Acum, reintors in Barcelona am lasat portul mai deoparte si am incercat sa vizitam acele atractii turistice ale Barcelonei  pentru care este renumit.  In 4 zile nu am vazut tot orasul, dar ce a fost mai important am reusit sa vedem, chiar si pana la Monseratt. Imi este greu sa scriu dupa aproape 2 luni de cand ne-am intors, impresiile numai  sunt la cald, poate este mai bine asa. Cu timpul cred ca am sa scriu cate ceva despre fiecare loc vizitat.

Am inceput sa iau notite despre T10, harta metroului si unde trebuie sa ajung. Am incercat sa strang toate informatiile despre transportul  in Barcelona, m-am urcat in avion si in Noiembrie m-am trezit pe El Prat si in Barcelona, nu dupa un drum cu peripetii.  Ajunsi  deasupra Barcelonei pe o vreme urata, furtuna, nori  negri, un ocol al orasului din cauza norilor, intarziere de 20 minute si ca totul sa fie bine ne trezim ca pe data 15 Noiembrie 2011, motorul  avionul  a fost lovit de fulger…in avion o liniste ca la Belu, urechile ne  tiuiau si inca vedeam  lumina fulgerului  in fata ochilor, noi stateam langa motor. Dupa 1 minut,  cred, iese o stewardesa  mai speriata  decat  noi si ne spune, simplu, direct,  “ Am fost loviti de fulger” si intra din nou in cabina lor… la sol ploaie mocaneasca. Ne-am cazat la Hostel Benidorm **, pe Rambla.  Un hotel curat,  in apropierea  statie de metrou Liceu. Hotelul este  bine pozitionat pentru a vizita  Barcelona, bun la pret,  360 euro/4 nopti/tripla. Despre hotel asa aveea putine de spus, despre Barcelona  sunt multe de spus. Cu timpul am sa incerc sa mai scriu cate ceva despre acest oras superb.

Citind pe Softpedia parerile fiecaruia, am crezut ca ne vom astepta la zone rau famate, persoane dubioase. Sfaturi precum;  Sa nu mergem prin Bari Gotic  ca sunt nu stiu ce fel de indivizi periculosi care misuna pe acele stradute, daca ajungem la metrou pe linia verde sa ne ferim buzunarele, sa fim cu ochii in patru  pentru ca pe  acolo opereaza  tiganii  nostrii,  daca ajugem in Exiample nu stiu cine este pe acolo. Nu am vazut nimic din toate  acestea, am mers prin Bari Gotic la orele 23;00 si nu am vazut  nici un dubios  sau ceva sa imi aminteasca de psihoza generala  de pe Softpedia, ca in Barcelona nu esti in siguranta. Pe  Rambla nu am vazut  picior de tigan, in schimb indieni si pakistanezi  la greu, linistiti de altfel. Despre tarnsportul in comun, noua ne-a placut mai mult cu autobuzule  decat cu metroul. In Barcelona  liniile de autobus  au legaturi  intre ele in asa fel incat poti sa ajungi in orice colt al orasului doar cu autobuzul.

Pentru cine doreste poate citi aici despre o eventuala cazare.
http://forum.softpedia.com/anunturi/anunt/CAZARE-BARCELONA-CENTRU-9300.html


Despre cartela  de metrou T10
T10 poate fi folosita atat la metrou cat si la autobuz de catre mai multe persoane.
In primul rand, ele se achizitioneaza de la orice statie de tren, metrou, direct de la automat. Au automate pentru cash si carduri. Primele iti dau si restul potrivit si sunt foarte usor de folosit.
In al doilea rand, cum se poate folosi o cartele T10 la doua, trei persoane:
Se introduce cartela, trece prima persoana, se introduce cartela si trece a doua persoana, la fel si a treia. Exact cum este si la noi la metrou. In ceea ce priveste schimbarea mijlocului de transport in maxim 1 ora si 15 min. Va urcati in autobuz si bagati cartela de doua ori sau trei ori (pentru cele doua sau trei persoane). Aparatul nu va taxa inca doua/trei calatorii daca va incadrati in intervalul de o ora si 15 min. Mare atentie insa, daca iesiti de la metrou, nu puteti intra din nou la metrou folosind aceeasi calatorie. Aparatul va taxa din nou. Asta se intampla pentru ca au gandit o cartela astfel incat poti ajunge oriunde in oras folosind 1 calatorie: iei metroul pana unde ai nevoie si continui cu autobuzul. Noi am schimbat si doua, trei autobuze in acest interval si nu ne-a taxat nici o calatorie in plus.

4 comentarii:

  1. Anul trecut am fost in Spania o saptamana. Destinatia erau Valencia si Gandia, locurile copilariei jumatatii mele, dar Barcelona figura bineinteles printre orasele pe care voiam sa le vad fiindca pentru mine, Barcelona e Gaudi, minunatul nebun al Spaniei... Evident ca vom reveni, in Valencia pentru Fallas, in Barcelona, nu datorita mitului fantanii, ci datorita felului in care ma fascineaza Casa Batlo. Plimbarile din Valencia, fantastica cetate a stiintei a lui Calatrava si celelalte, le-am descris cu mult drag, fiindca pana acum, dintre toate destinatiile, Spania mi s-a parut cea mai apropiata de modul de viata al romanului. Si, a, da, nici eu n-am intalnit sperietorile de rigoare, nici pe Rambla, nici in alte parti. E drept ca seara si noaptea ne prindeau intotdeauna in Valencia...

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna seara , Laurentiu!
    Multe date utile in articolul tau ! Poate vom ajunge si noi pe urmele tale vreodata ! Imi doresc mult sa vad de-aproape opera marelui Gaudi ...si nu numai atat !

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut Radu, nu prea sunt cine stie ce date, am facut acum un alt articol despre Informati utile. Am sa postez si un videoclip cu Sagrada si La seu, sper sa iti placa. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Primul contact cu Barcelona a fost ... noaptea. Pentru că am aterizat la ora 1, am considerat că nu mai e cazul să luăm cazare, dar nici în aeroport nu am stat, așa că am luat-o cu un amic pe străzi. Fiind weekend, orașul era destul de animat, îndeosebi la Barceloneta, unde petrecerile erau în toi. Las la o parte că am asistat la o arestare în direct, chiar la malul mării.

    Pot să spun că ne-am dus la hotel pe la ora 9 dimineața. Înainte de asta, am dormit o oră și ceva pe bănci în parcul de la Montjuic, răpuși de oboseală, după o noapte de hălăduială prin oraș. Văzusem o grămadă de lucruri, inclusiv Sagrada Familia pe exterior.

    A doua zi eram ghizi pentru restul grupului ce își luase cazare în noaptea dinainte :))

    RăspundețiȘtergere