luni, 13 august 2018

Insula Evia, Vila Stefanos



Vila Stefanos

 Evia – Pefki

Am vrut sa alegem anul acesta un loc unde sa fie liniste si de unde sa putem merge in mai multe insule si pentru apropierea de Atena. Am ales Evia, in Pefki.
In Romania nu prea sunt multe oferte in Evia, am gasit la Christian Tour. Nu am gasit foarte multe detalii despre aceasta locatie pe net, o singura poza. Nu prea am gasit foarte multe pareri,  unele foarte vagi…am fost , am stat, am plecat… 

Vila/Studio, cum vreti sa ii spuneti este curata, linistita. Se afla in capatul statiunii, opus  portului. Este in sistem self catering. Camera nu foarte mare, baia este incapatoare, larga, balconul mare. Am stat in camera nr. 1, cu vedere spre mare, care se vedea printre pomi. In fata balconului un lime bogat in fructe, la vecini o bolta de struguri in fata balconului, soarele aparea dupa ora 14:00. 













Aer conditionat inclus in pret, plasa de tantari si jaluzea de plastic actionata electric. Televizor si chicineta cu tot ce aveti nevoie. Cearsafurile si prosoapele nu au fost schimbate pe tot sejurul, stiam de la bun inceput, de cand am ales oferta.  O vila unde properietarii stau la parter, sunt in varsta si foarte amabili. Nu prea vorbesc in engleza, dar m-am inteles cu ei in greaca. Pe batrana o cheama Sultana, dar toata lumea ii spun, mama Suzi.Te ajuta cu ce pot, zambitori, ne-au invitat la cafea greceasca si biscuiti, este un gest de ospitalitate din partea lor. Pana la mare se fac  maxim 5 minute. Cand am ajuns in Pefki,  am fost lasati de catre autocarul celor de la Christian Tour in fata terasei Galini Hotel, punctul de intalnire cu ghizii locali. De acolo am fost preluati de proprietari cu un microbuz pana la vila, la fel si la plecare. Fata lor , Domina Hatziathanasiou este patroana de la Hotel Galini si te ajuta sa te simti comfortabil pe toata perioada sejurului. O locatie linistita, departe de agitatia de pe faleza principala. Cu ghidul celor de la Christian Tour  am facut cunostinta doar la plecarea in Atena, de atunci nu am mai vazut-o, ea stand in Neos Pirgos, am vorbit cu ea doar la plecare, am sunat noi sa ne luam la revedere si sa  aflam cand vine autocarul. In schimb toata stima pentru ghizii sarbi, Gotza, Brana.  Am cumparat excursiile optionale de la partenerii Christian Tour,Traditional Tour. Am fost peste tot cu ghizii sarbi, nu am avut nici o problema cu acestia sau cu sarbii, am fost foarte bine tratati. Au vorbit in engleza si greaca.











 Pefki, nici prea mare nici prea mica, oricum mai mare decat Neos Pirgos.

Plaja lunga, lata, dar din pietre, mai mari sau mai mici, intrarea in apa este brusca si numai piatra sub apa. Plaja, pe o scara de la 1 la 10 as spune …2! Una dintre cele mai proaste plaje pe care le-am vazut , dupa cea din Limenaria din fata hotelului Ana Beach, in anul 2012. La plaja am stat in zona restaurantului Anestis, unde am mancat cea mai buna mancare gatita si cel mai buna Gyros  in Pefki. Umbrela cu sezlong, 3 euro pentru fiecare senzlong in care poti sa comanzi un frappe, cafelate, cafea, 1 bere la halba Alfa.
Supermaket aveti 3 cu de toate, fructe, bauturi, legume,mezeluri, branzeturi, articole de menaj, suveniruri, etc.  Peste proaspat in fiecare dimineata in dreptul  portului. Am cumparat, Dorada 10 euro, Gavros 5 euro, Levrek 8 euro. Magazine de suveniruri sunt si acestea, dar nu foarte multe.
Taverne una langa alta pe toata intinderea falezei din Pefki, aici exceleaza!  Foarte multi greci, sarbi, romani foarte putini am intalnit.
O locatie linistita, fara prea mari pretentii pentru pretul platit.














2 comentarii: