sâmbătă, 15 august 2015

Ammoudiá - Parga



 Linistea Eladei



  Locul in care timpul sta in loc si  unde trece prea repede.   Am ales anul acesta linistea in schimbul frumusetii din Parga. Stiam din 2013 de Ammoudiá , cand am trecut prin zona.  Am cautat un loc foarte linistit in Grecia si l-am gasit. Stiu ca  sunt mai multe, dar am vrut sa ne reintoarcem si in Parga.  Locul in care nu se intampla nimic deosebit, linistea predomina si poate, doar, seara tavernele,  unde se serveste peste proaspat, cu muzica in surdina, iti dau senzatia ca de fapt exista viata si ca esti acolo. Satul pur grecesc, in care te astepti sa fii intampinat de niste greci batrani, cu dorul de vechile drahme. Satul in care la o masa veche din lemn, stand la povesti cu localnicii te invaluie mirosul de cafea facuta la ibric si aroma de ouzo, daruit din partea casei.  Din toate locurile vazute de mine pana acum in Grecia, acesta a fost cel mai relaxant, linistitor si placut. Savarund cafeaua  de dimineata, langa rau, trec pe deasupra ta cormorani, berze, batlani  si cete de grauri, care umplu cerul si malurile raului Acheron sau Styx. Nu prea sunt multe de spus, doar ca aici nu gasesti turismul agresiv si nu gasesti decat turisti care cauta linistea marii. Rulote venite din toata Europa. Atmosfera de camping si hamacuri agatate intre pomi, care sunt amplasati ca o liziera la marginea plajei.      

 Ammoudiá, satul micut si linistit se afla la 15 km de Parga. Are doua intrari, una cand vii dinspre Parga spre Preveza faci dreapta  din drumul principal, exista un indicator care arata spre  Ammoudiá, primii 20 metri sunt din macadam, dupa care este asfaltat in totatilate. A doua intrare se face prin localitatea Mesopotamos;  faci la stanga  cum vii dinspre Preveza – Igoumenitza spre Parga.   Ammoudiá se afla la varsarea raului Acheron- Styx in marea Ionica; este o zona de delta a raului. Aici este si raiul tantarilor. In vechime aici era un sat pescari care se ocupau si cu vanzarea pestelui de apa dulce, dupa spusele proprietaresei  vilei in care am stat. Ammoudiá  este si satul unde, datorita habitatutlui de apa dulce si a deltei raului, s-au stabilit cativa biologi care au studiat fauna zonei si delta raului Acheron - Styx . Usor, usor zona s-a dezvolat, copiii batranilor au emigrat si  o parte din ei lucreaza in Germania.  O localitate pierduta intre  dealurile si crestele iesite din marea Ionica. Un sat foarte mic, 3 strazi principale asezate in  paralel cu marea, pe o distanta de aproximativ  800 metri. Localnicii sunt foarte amabili, prietenosi, vorbareti,oricand gata sa te ajute. Taverne sunt in jur de 10-15, majoritatea cu peste proaspat. Supermarket-uri am gasit doar doua. Magazine de suveniruri sunt si ele cateva vreo 4.

Plaja

Lunga si lata, cu nisip foarte fin. Intrarea in apa este plictisitor de lina, la 30 metri de mal apa este abia pana la genuchi.  Plaja este amenajata din loc in loc cu sezlonguri si umbrele. Pretul este de  5 euro 2 sezlonguri + 1 umbrela. Plaja este dotata cu dusuri si se curata seara. In apropierea plajei, la strada sunt cafenele, fast-food, restaurant, magazin cu accesorii de plaja. In partea de nord a plajei sunt doua baruri pe plaja.   In partea de nord a plajei este o plaja mai mica, salbatica. Se ajunge usor la ea, trebuie sa treci peste niste stanci, usor accesibile. Aici plaja nu este curata, intrarea in apa este lina, dar mai abrupta decat la plaja mare. Sub apa sunt izvoare de sulf, se vad cum ies la suprafata si se simte mirosul inconfundabil de sulf. Personal, mi-a placut mai mult aceasta parte de plaja. Exista si un sezlong ascuns dupa o stanca, nu il vedeti. Trebuie sa va duceti langa peretele stancii. Am aflat de el cumparand un frappe  de la barul aflat langa plaja.  Proprietarul m-a intrebat unde stau pe plaja, i-am spus ca pe cea neamenajat si atunci mi-a spus ca am sa  gasesc aest loc ferit cu un sezlong, dar ma roaga frumos sa il las in acel loc, sa nu il scot la vedere.

 Ammoudiá, ne-a placut foarte mult, as reveni aici oricand pentru o repriza de liniste si peste proaspat la gratar pe carbuni. O statiune foarte buna pentru cei cu copii mici, dar nu numai. Pentru mine Ammoudiá inseamna linistea Eladei, pe care, poate, multi dintre noi o cautam si avem nevoie din cand in cand de ea. 















































































9 comentarii:

  1. Foarte frumos.Va rog sa-mi spuneti si mie daca hotelul care apare in ultimele poze este unul si acelasi cu Delfini vandut de Europa Travel.Am luat acolo 12 zile la sfarsitul verii si doream o confirmare ca este acesta ,desi scrie Dolphine pe hotel,dar seamana cu pozele de la agentie.Doar ca acela are alta culoare.Multumesc,vacante frumoase in continuare.Va voi urmari ca si pana acum toate scrierile si va felicit pentru felul minunat in care o faceti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este unul si acelasi, Delfini. Pozele de la agentie am impresia ca sunt mai vechi, daca sunt cele pe care le-am vazut si noi la agentie. Si noi stiam de alta culoare. Acum...cine stie. Eu am pus poze din 2015, mai actuale nu am.

      Ștergere
  2. Buna seara, am fost 2 ani la rand in zona Preveza, Mitikas si desi am vizitat Parga si zonele apropiate, ne am intoarce oricsnd. Unde ati fost cazati in Ammoudia? Aveti o Adresa de email, vreun nr tel? Ce ati descris este fix genul de Zona pe care o caut pt anul viiitor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna ziua, puteti sa mi recomandati un loc de ca are in Ammoudia? Un nr tel, email?

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua! Aveti cumva vreo sugestie de cazare, tel, email proprietari?

    RăspundețiȘtergere
  5. Aici gasiti detalii, de la proprietarii nu am nici un numar de telefon sau email. https://grecia.directbooking.ro/cazare-delfini-ammoudia-oferta-rezervare-sejur-1078554.aspx

    RăspundețiȘtergere