luni, 10 septembrie 2012

Roma cu Romapass

Roma 2012

Am plecat de pe Otopeni  la ora 9.30 cu Blue Air, am ajuns in Roma la ora 11.40 dimineata. Am ales sa mergem din Fiumicino pana in Roma- Termini cu autobuzele Terravision ( 8 euro dus-intors/persoana). Cazarea am facut-o la ora 13.00, dupa care am iesit in oras.

Am stat la hotel Adas, pe via Cavour,  la 5 minute de mers lejer din gara Termini direct pe via Cavour,; hotelul este la 3 minute de Coloseum si Forumul roman. Un hotel cu o pozitie excelenta pentru a vizita orasul. In pretul inclus  am avut  un mic dejun foarte consistent  si  cea mai buna cafea bauta din toate hotelurile pe  unde am fost cazat in viata mea. De la receptie am primit si o harta a orasului, zona unde este hotelul si centrul Romei. Un oras in care istoria respira prin fiecare cladire, prin fiecara piatra, prin fiecare statuie si strada. Centrul istoric al Romei se poate face pe jos, este pacat sa folositi metroul, poate doar liniile de autobuz. De la Coloseum pana la piata San Pietro nu cred ca faceti mai mult de 45 minute, intr-o plimbare lejera. Mergand pe principalele bulevarde se poate ajunge foarte usor in prinicpalele piete ale Romei si la obiectivele turistice din centrul istoric al Romei. Roma, Amor,  unul si acelasi oras, dar citit invers, va ofera vestigii la fiecare intersectie mai importanta si urmele civilizatiei imperiului roman il gasesti prezent  in Roma la orice ora din zi si noapte.

Am folosit  Romapass, 30 euro de persoana. Le-am activat din a-II-a zi a sederii noastre in Roma la ora 10 dimineata pentru intrarea de la Coloseum – Dealul Palatin - Forumul roman si a fost valabil pana la ora 10 dimineata in ziua plecari. Primele 2 intrari  sunt gratuite la primele 2 obiective alese de fiecare. Noi am ales sa intram cu Romapass la cele mai  scumpe obiective  din lista pe care o primiti o data cu achizitionarea a Romapass.  Precizez, intrarea cu Romapass in acesta ordine:  Coloseum – Dealul Palatin – Forum Roman, este considerata  1 singura intrare. A -2-a intrare gratuita cu Romapass  a fost  pentru castelul San Angelo.  Dupa care am folosit Romapass pentru transportul gratuit, timp de 3 zile pentru  toate liniile de metrou si pentru toate liniile de auotobuz din Roma.  In fiecare statie sunt stalpi cu numarul autobuzului si traseul acestuia, inclusiv liniile de noapte.  Romapass iti ofera avantajul ca ai si reducere la celelalte muzee inscrise pe lista Romapass-ului.  Am achizionat Romapass din aeroportul Fiumicino, Terminalul 2 de la chioscul de ziare & Tabacheria.
              Pentru autobuzele Terravision trebuie sa mergeti in Terminalul 3 unde sunt  ghiseele celor de la Terravision.
              Atentie la tichetele pentru Terravision, la intoarcerea din Roma spre Fiumicino mai intai treceti pe la ghiseele celor de la Terravision din gara Termini pentru confirmare, va da niste coli in tipla pentru a le arata celor care va fac accesul in autobuz, fara acestea nu va lasa sa va urcati chiar daca aveti bilete turn-return. Noi ne-am pus la coada si cand am ajuns sa urcam in autobuz ne-au intors din drum si am pierdut autobuzul, ne-am asezat la coada pentru urmatorul dupa ce am fost la ghiseele lor pentru confirmare. Asadar mai intai mergeti in gara Termini pentru validarea tichetelor si dupa aceea asezati-va la coada. Am vazut ca sunt foarte multe firme de transport care fac Fiumicino - Roma, Teravision este cel mai ieftin. dar stati foarte mult la coada, este bataie pe ele. Acum nu as mai alege Terravision, pentru 7 euro/dus la ATAC prefer cu ei, nu stai la coada, nu este aglomeratie.
 Am vazut ca se poate cumpara Romapass de langa Coloseum, cum intri pe bulevardul Via dei Forli Imperiali spre  Mercati di Traian, este o cladire in care se afla Roma Information.

Cu Romapass in buzunar am plecat sa vedem Roma pentru 5 zile, in care am vazut pe indelete : Campidoglio,